Voeding

Pindakaas, welk huishouden heeft geen pot in zijn kast staan? De meeste mensen zullen pindakaas zien als broodbeleg. Maar met pindakaas kun je veel meer dan alleen als broodbeleg! Om dat te ervaren delen wij in samenwerking met de Pindakaaswinkel vijf verrassende pindakaas recepten. Welke smaak is jouw favoriet?

Pindakaas bevat een lijst met gezonde ingrediënten. Het is dan ook favoriet onder vele sporters en diëtisten door de perfecte verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Pindakaas bevat maar liefst 28% eiwit, en veel onverzadigde vetten (totaal vet 50% waarvan 80% onverzadigd). Verder is het een rijke bron aan voedingsvezels, vitamine E, vitamine B6, magnesium, phosphorus, zink en koper. Een flinke lijst dus!

Is pindakaas gezond of niet?

Veel eiwitten, gezonde vetten, vitamine E en een reeks aan mineralen maakt dat pindakaas een gezond product is. Echter kunnen toevoegingen in pindakaas de goede gezondheidseffecten teniet doen. Daarom houdt de Pindakaaswinkel hun pindakaas zo puur en gezond mogelijk! De naturel pindakaas bestaat voor maar liefst 97% uit pinda en met de verschillende smaken komt het pinda gehalte niet onder de 87%. De basis bestaat alleen uit pinda’s en een beetje kokosolie (geen palmolie!). De pindakaas van de Pindakaaswinkel is zoutarm en zelfs de meest zoute smaak bevat 25% minder zout dan de standaard supermarkt pindakaas.

Wij nemen nog een lepel! Jij ook?

Pindasaus van pindakaas

Heb je ooit zelf pindasaus gemaakt van pindakaas? Het is onwijs makkelijk en zóveel lekkerder dan een kant en klare pindasaus van de supermarkt. Heerlijk om te serveren bij je sateetjes. Geniet ervan!

Tip: gebruik voor het maken van een pindasaus een van de hartige pindakaassmaken Chilipeper Citroengras of Knoflook Gebakken Ui. Hiermee zet je een nóg lekkerdere pindasaus op tafel.

Op de foodblog liefde voor lekkers vind je alle ingrediënten en het complete recept.

Pindakaas smoothie met appel

Als je aan pindakaas denkt, denk je misschien niet meteen aan een smoothie. Maar een pindakaas smoothie is echt een verwennerij! Je hebt er niet veel ingrediënten voor nodig en het is binnen een paar minuutjes gemaakt.

Tip: gebruik voor het maken van je pindakaas smoothie de Kokos Zeezout pindakaas voor heerlijke kokos twist.

Op de foodblog eat pure love vind je alle ingrediënten en het complete recept.

Pindakaas Granola

Heb jij er ooit aan gedacht om zelf granola te bakken? Het is onwijs lekker en makkelijk om te maken. De lekkerste granola om zelf te bakken is natuurlijk pindakaas granola. Meng het in de ochtend door je yoghurt en voilá, je hebt een overheerlijk pindakaas ontbijt op tafel gezet. Genieten maar!

Tip: gebruik voor het maken van pindakaas granola de Dadel Kaneel of Koffie Zeezout pindakaas om je granola nóg lekkerder te maken.

Op de foodblog healthy food love vind je alle ingrediënten en het complete recept.

Pindakaas koekjes

Koekjes bakken op een vrije dag is nooit een slecht idee! Wist je dat je van pindakaas ook heerlijke pindakaaskoekjes kunt bakken? Ideaal om te bakken voor je familie, of gewoon om alles zelf op te eten. Veel bak plezier!

Tip: gebruik voor het maken van de koekjes de Karamel Zeezout pindakaas om je koekjes een lekkere zoete en tegelijkertijd zoute beleving mee te geven.

Op de foodblog eat pure love vind je alle ingrediënten en het complete recept.

Thaise regenboogsalade met pindakaas dressing

Deze kleurrijke Thaise salade met pindakaas dressing is heerlijk om van te smullen tijdens de lunch of het diner. De pindakaas geeft een namelijk zoete smaak aan het gerecht. De salade is simpel om te maken, erg lekker en ook nog eens gezond. Win win!

Tip: gebruik voor het maken van een dressing een van de hartige pindakaassmaken Chilipeper Citroengras of Knoflook Gebakken Ui. Hiermee geef je je dressing nét even iets meer pit.

Op de foodblog eat pure love vind je alle ingrediënten en het complete recept.