Hulp & Ondersteuning in Running Coach App
Je bent met de Running Coach app aan het trainen en loopt wellicht tegen een vraag aan. We helpen je graag en hebben hieronder de meest gestelde vragen uiteengezet met een antwoord.
- Als je voor het eerst de appt opent, kom je in een onboarding terecht. Hier vul je in wat je beginnveau en einddoel is. Ook geef je aan hoe vaak je wilt trainen en hoe lang je jouw programma wilt laten zijn. Aan de hand daarvan stelt de Running Coach een hardloopschema samen.
- Zit je al in de app en wil je een (nieuw) doel instellen? Ga dan naar 'overzicht' en klik op 'schema aanpassen'. Je kunt het huidige schema pauzeren, wijzigen en annuleren.
Ja, je kunt de Running Coach app koppelen met Strava. Navigeer naar Meer > Voorkeuren en daar kun je de koppeling aanzetten. Na iedere training kun je aangeven of je deze training wilt doorzetten naar Strava.
De GPS-functie volgt je route, snelheid en afstand. Zorg ervoor dat je de locatie-instellingen op je telefoon hebt ingeschakeld en dat je de app toestemming geeft om je locatie te gebruiken.
Je voortgang wordt automatisch bijgehouden in het logboek. Hier vind je een overzicht van je voltooide trainingen, tijden en statistieken.
Ga naar 'overzicht' en klik op 'schema aanpassen'. Je kunt het huidige schema pauzeren, wijzigen en annuleren.
Ja zeker, dat kan! Zet audio coaching aan via de instellingen voordat je de traniing start en kies je favoriete Spotify lijstje!
Ja, notificaties/meldingen kun je beheren onder de knop instellingen. Kik op het tandwieltje of ga via 'meer' naar 'voorkeuren'.
Ga naar 'meer' en klik dan op 'mijn profiel'. Je kunt je naam, e-mail en telefoonnummer wijzigen.
De app stelt een schema samen op basis van jouw doel, huidige conditie, trainingsvoorkeuren en trainingsgeschiedenis.
De oefeningen/work-outs zijn ontworpen om je loopprestaties te verbeteren. Ze richten zich op warming-up, kracht, flexibiliteit, en balans en worden als video’s aangeboden in de app.
Controleer of je locatie-instellingen correct zijn ingeschakeld en of je telefoon duidelijk zicht heeft op de lucht. Start je apparaat opnieuw op als het probleem blijft bestaan.
Je locatiegeschiedenis wordt opgeslagen in je logboek. Open je voltooide trainingen en klik op de run om de route te bekijken.
Controleer of meldingen zijn ingeschakeld onder 'meer' en 'voorkeuren'. Zorg er ook voor dat meldingen voor de app zijn toegestaan in de instellingen van je telefoon.
Ga naar 'meer' en dan 'mijn profiel' om je af te melden of gegevens definitief te verwijderen. Let op: dit kan niet ongedaan gemaakt worden.
We nemen privacy zeer serieus. Al je gegevens worden versleuteld opgeslagen en we delen deze nooit met derden zonder jouw toestemming. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.
We werken continu aan verbeteringen en nieuwe functies. Zo willen we dit jaar nog een premium product lanceren én koppelingen maken met Garmin, Polar en Apple. Ook kijken we naar de mogelijkheden om niet-Nederlandse telefoonnummers toegang te laten krijgen tot de app (bij het aanmaken van een account). Bekijk de updates in de app store of meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Zorg dat je meldingen voor app-updates hebt ingeschakeld in je telefooninstellingen, of volg ons op sociale media voor nieuws en aankondigingen.
Je kunt bugs melden via info@hardlopen.nl. Beschrijf het probleem en voeg indien mogelijk een screenshot toe. Ook is het fijn om meer informatie over je device mee te sturen (zoals Iphone 15 dat draait op iOS 18.3 óf Samsung S21 dat draait op Android 14).
Je mag ons altijd mailen via info@hardlopen.nl. Het supportteam van Running Coach staat voor je klaar!
We horen graag jouw ideeën! Deel ze via info@hardlopen.nl. Je suggesties helpen ons om de app nog beter te maken.