Training

Topsprinters gebruiken het al langer als weerstandtraining: een parachute. Deze sporttrend waait nu ook over naar bootcamptrainingen. Leuk om eens als afwisseling uit te proberen!

Trainen met weerstand wordt onder sprinters al langer gedaan. Je kunt daarbij denken aan elastieken banden, het verslepen van autobanden of een zware slee. Door die weerstand train je extra op kracht. Trainen met een parachute is daar de nieuwste variant van.

7,5 kg zwaarder

Bij een parachute training wordt je tot wel 7,5 kg tot 10 kg verzwaard. Dat werkt zo: de parachute zit aan je lichaam verbonden met een speciaal tuigje. Doordat je snelheid maakt vouwt de parachute zich open. Dat zorgt voor een variabele weerstand, die afhankelijk is van je snelheid.

Zelf proberen

Deze afwisselende en effectieve manier van trainen is niet alleen voor toppers. Ook jij kunt met een parachute een pittig sprintje trekken. Een leuke workout om eens te proberen! Dat kan bijvoorbeeld komende zaterdag in het Oosterpark met Workout Amsterdam. Tijdens een speciale HIIT Parachute workout leer je hoe uitdagend het is om met een parachute achter je te sprinten.

20 parachutes in Oosterpark 

De oprichters van Workout Amsterdam, Noortje Randag en Jill Meij hebben, hebben de parachute zelf ook uitgeprobeerd. Randag: “We zijn zelf een maand lang getraind met de parachute en hebben ervaren hoe leuk en effectief deze tool is. Meij: “Het was opvallend hoeveel aandacht we hiermee trokken in het park, moet je nagaan als er straks 20 parachutes open gaan."

Meer informatie bij www.workoutamsterdam.nl