Online Marketeer

Voor 1,3 miljoen hardlopers - van prille beginners tot door de wol geverfde marathonlopers - wil Hardlopen.nl dé online gids zijn. Betrouwbare content en praktische informatie over het hardloopaanbod (clubs en evenementen) in de omgeving helpen de hardloper om zijn sport succesvol, blessurevrij en met plezier te beoefenen.

Hardlopen.nl is een initiatief van de Atletiekunie en Arko Sports Media.

Voor Hardlopen.nl zoekt de Atletiekunie een Online Marketeer (werkervaringsplaats)

In de rol van Online Marketeer bieden wij je een werkervaringsplaats waar je je ontwikkelt in het uitvoeren, monitoren, optimaliseren van het Customer Data Platform en jezelf klaarstoomt voor de marketingfunctie van de toekomst.

Als Online Marketeer formuleer jij voorstellen voor marketing acties, je levert concrete ideeën om het Customer Data Platform te verbeteren en je weet snel (onder andere uit gegevensbestanden) trends en uitgebreide profielen te destilleren. 

Je vindt het leuk om je te verdiepen in klanten en doelgroepen om hun drijfveren te achterhalen en vertalen naar doeltreffende content en acties. Door regelmatig over de resultaten van onze campagnes en de tevredenheid van onze hardloopcommunity te rapporteren houd je je collega's scherp. Je doet praktijkervaring op en bedenkt virale of andere ludieke acties voor de hardloopcommunity en haar partners.

Heb je een achtergrond in digitale media of marketing en durf je uitdagingen aan te gaan? Je hoeft voor deze stage geen volleerd specialist te zijn: dat ga je hier leren. Wat je wel hebt, is de ambitie om echt goed te worden in het online marketing vak.

Jouw rol 

  • Je zet online marketing campagnes op en optimaliseert deze om de beste ROI te halen;
  • Je monitort en analyseert de data continue en maakt deze voor je collega's en de partners inzichtelijk;
  • Je ondersteunt bij het uitvoeren van de content, SEO en activatie strategie;
  • Je zet acties uit om profielen op het CDP platform te verrijken en optimaliseren;
  • Je formuleert concrete actiepunten op basis van data verkregen inzichten.

Jouw profiel

  • Je hebt een relevante afgeronde HBO-/WO-opleiding;
  • Interesse in E-commerce is een pré;
  • Je bent flexibel en krijgt er energie van jezelf nieuwe dingen aan te leren;
  • Je beheerst de Nederlandse taal zowel mondeling als schriftelijk uitstekend. Dit zien we ook terug in jouw creatieve taalgebruik bij mailmarketing;
  • Kennis van online marketing instrumenten, ervaring met activatie van een dataplatform is een pré;
  • Je bent data-driven en een excellente denker, je hebt affiniteit met data analyse;
  • Je bent per direct beschikbaar voor een periode van 4 tot 6 maanden
  • Je hebt een creatieve mindset en snapt de waarde van goede profielopbouw

Wij bieden

  • Een unieke kans om aan het nieuwe communicatie platform hardlopen.nl te werken;
  • Veel ruimte en begeleiding om te leren in een bepalende functie in het marketingvak van de toekomst;
  • Je wordt onderdeel van nieuw team waar je als vakspecialist kan floreren, zeker niet in een gespreid bedje terechtkomt en veel kansen tegenkomt;
  • Gezellige sfeer en prachtige sport omgeving op Papendal;
  • Een overeenkomst voor 4 tot 6 maanden met een (stage)vergoeding en reiskostenvergoeding.

Interesse?

We zien jouw sollicitatie graag vóór 15 november tegemoet via email aan onze Marketing Manager, Bram van der Leij via bram.vanderleij@atletiekunie.nl. Eventuele vragen kun je ook aan Bram stellen via het genoemde emailadres of via 06-48113388.