Cursus Yakult Start to Run

De cursus Yakult Start to Run maakt van jou in zeven weken een hardloper! Met deze hardloopcursus van de Atletiekunie leer je van een professionele trainer op een verantwoorde manier hardlopen. De cursus duurt zes weken en in de zevende week ben je klaar voor de Start to Finish loop: ongeveer 25 minuten non-stop hardlopen. En het leukste is: je doet het niet alleen! Samen met jouw groep zet je die moeilijke eerste stap.

Yakult Start to Run is er voor iedereen

  • Fit of niet; je kunt altijd meedoen
  • Je traint in een groep, samen lopen is gewoon leuker
  • Je krijgt coaching van een professionele trainer
  • Binnen 7 weken leer je om 25 minuten aaneengesloten hard te lopen op je eigen tempo
  • 3 edities van Runner’s World Magazine
  • Een gids met heerlijke hardlooprecepten of de complete hardloopgids voor beginners van Runner's World
  • Podcast met audicoach voor je huiswerktrainingen
  • Slechts € 49,50!

Waarom hardlopen?

Omdat hardlopen je helpt gezond en fit te worden én te blijven. Daarbij: hardlopen doe je waar, wanneer en met wie jij wilt. En stel je eens voor hoe trots en goed jij je voelt na die weken!

Ik zit mentaal en fysiek een stuk lekkerder in mijn vel sinds ik begonnen ben met hardlopen, ik ben verslaafd!

Ron (50)

Wat leer je in een Yakult Start to Run les

Een groepsles duurt ongeveer anderhalf uur. Hierin ga je samen lekker hardlopen volgens het Yakult Start to Run-trainingsschema. Je oefent en leert de juiste loophouding- en techniek. Daarbij krijg je handige informatie over hardloopschoenen, -kleding, eten en drinken als hardloper.

De trainer helpt je op weg met jouw schema zodat je doordeweeks zelf kunt lopen. Of maak een afspraakje met één van je nieuwe (hardloop)maatjes!

Wat krijg je voor €49,50?

  • 6 weken looptraining met begeleiding van een professionele trainer
  • Gebruik van superhandige audiocoach voor je huiswerktrainingen
  • Een mini-abonnement op het tijdschrift Runner's World (3 edities) bij jou thuis gestuurd.
  • Deelname aan de Start to the Finish loop (7e les) waarmee we gaan bewijzen dat ook jij 3 kilometer kan hardlopen!
  • Een dik verdiende medaille aan het einde van jouw cursus! You did it!

Dus na 6 weken Yakult Start to Run

  • loop jij 25 minuten aaneengesloten
  • ken je jouw tempo
  • heb je de juiste loophouding en techniek
  • ben je fitter en gezonder
  • ben je (nog) beter op gewicht
  • heb je loopmaatjes
  • kun je alleen verder (maar dat kan dus ook samen!)
  • ... ben je trots op jezelf

En oh ja: iedereen kan het! Twijfel je nog of het iets voor jou is? Ga dan naar één van de proeftrainingen bij jou in de buurt of ga gewoon de eerste training meedoen om te proeven of het wat voor jou is.

Veelgestelde vragen

De ontwikkelingen omtrent de verspreiding van het coronavirus volgen elkaar in hoog tempo op. Het RIVM geeft met regelmaat updates en adviezen. We raden iedereen aan deze adviezen te volgen.

Staat je vraag er niet bij? Mail dan naar yakultstarttorun@atletiekunie.nl.

Wat gebeurt er met mijn inschrijving als de cursus vanwege corona niet doorgaat?

Er zijn twee mogelijkheden:

  1. De nieuwe datum voorgesteld door jouw locatie, is de nieuwe startdatum: je krijgt bericht van de contactpersoon van je trainingslocatie. We gaan er van uit dat je, je agenda vrij kunt maken voor die trainingsdata. In de tussentijd kun je gratis meedoen met Van Start, het online beginnersprogramma.

  2. Lukt het niet om die data in te plannen, dan heb je twee alternatieven:
Hoe lever ik mijn vouchercode in?

Als je een geschikte cursus hebt gevonden dan kun je mailen naar yakultstarttorun@atletiekunie.nl met daarin de code en de informatie van de cursus waaraan je deel wil nemen.

Wanneer start Yakult Start to Run?

Elke Yakult Start to Run locatie bepaalt zelf wanneer ze starten. Check hier wanneer er een locatie bij jou in de buurt start.

Ik ben niet sportief en/of heb nog nooit hardgelopen. Kan ik meedoen?

Ja zeker! Het Yakult Start to Run programma is voor iedereen. Mannen en vrouwen, jong en oud, totaal ongetraind en sportievelingen. De trainers zorgen dat iedereen op eigen niveau traint. Kom anders kennismaken bij de proeftraining of de eerste training en ga lekker meedoen. Schrijf je direct daarna in, dan ben je nog op tijd om alles mee te maken.

Wanneer is een sportmedische keuring slim?

Ben je ouder dan 35 jaar en heb je langere tijd niet gesport, of heb je risicofactoren voor hart- en vaatziekten? Dan is het verstandig om een sportmedisch onderzoek te laten doen.

Heb je een fors overgewicht (een BMI van > 30 > 27,5 < 30) dan is het verstandig om te beginnen met andere, minder belastende sporten voor zo’n 2 à 3 maanden. Zoals wandelen, fietsen of zwemmen. Hierna kun je voorzichtig beginnen met hardlopen. Berekenen hier jouw BMI.

Ben je gezond, jonger dan 35 jaar en je hebt geen hart- en vaatziekten in je familie, dan kun je rustig beginnen met hardlopen.

Ik kan mijn gewenste locatie niet vinden. Geven ze daar dan geen Start to Run training?

Check hier of jouw locatie Yakult Start to Run wel of niet aanbiedt. Misschien starten ze binnenkort, of zijn ze al gestart maar zit de groep vol. Wil je toch nú starten met hardlopen?
1. zoek dan een loopgroep of hardloopvereniging bij jou in de buurt en wie weet begint er een beginnerscursus die jou wel uitkomt.
2. Of doe mee aan Van Start, de online hulp voor alle mensen die lekker fit willen worden en hardlopen willen uitproberen.

Krijg ik mijn geld terug bij annuleren?
Er ging iets mis met de betaling: hoe moet ik nu inschrijven?

Log in op www.hardlopen.nl en kijk in je profiel bij overzicht deelnames. Als je ingeschreven bent is de cursus hier toegevoegd. Als dit niet het geval is kun je opnieuw inschrijven via de website.

Wanneer sluit de inschrijving?

Via de website kun je je aanmelden tot de start van de cursus. Via de club kun je nog aanmelden voor de cursus tot en met de 2e trainingsdag. Daarna zijn je loopmaatjes al zo ver dat je beter kunt starten bij de volgende Yakult Start to Run training.

Waar vind ik informatie over de trainingen?

Log in op www.hardlopen.nl en kijk in je profiel bij overzicht deelnames. Klik op de cursus en je ziet de informatie over de locaties, trainingsdagen en -tijden verschijnen.

Gaan we echt 1,5 uur hardlopen?

Nee, geen zorgen. De les begint altijd met een theoriedeel, daarna volgt een uitgebreide warming up en loopoefeningen. Dan begint de kerntraining pas. En deze sluit je weer af met een cooling down.